Nuffnang Ad

Wednesday, December 1, 2010

LAST MONTH OF 2010

时光飞逝!转瞬间,又来到了2010年的最后一个月...今天是1.12.2010了:O 天哪,简直不敢相信~回想起去年的这时,我还埋在书堆里,拼死拼活地在为SPM做最后的冲刺,如今SPM早已是过眼云烟,历史的代名词。

这一年来我没读到什么书,但我打工了,出门读书了,认识了很多朋友,更学到了更多课本里学不到的知识。这些都是难能可贵的。:) 现在想想,这一年的点点滴滴都像是场梦,当中有甜蜜的,有辛酸的,有令人难忘的,亦都有令人伤感的。这所有的所有都好虚幻好缥缈,不像课本里的知识可以尽收脑袋,更不是实体的物质看得到摸得到,而是仅存在记忆里的回忆。倘若不是有照片的存证把回忆刻画下,或许我真的会误以为自己在做梦吧~呵呵~等有一天我会为这一整年写下终结。我自己也期待着这个概述^^

还记得么?

2007的十二月或许是我最开心的日子了,出了国,到了上海,考完PMR的自由,想象着SPM和未来的那种日子,单纯又有幻想,真的好开心...

2008年的十二月就正好相反,虽然我到桂林旅行,但并不是真正的开心。那时是我们全家最黑暗的日子。阿公跌倒了!大人们每天轮流照顾他,心情郁闷,愁云惨雾,而我也每天以泪洗脸,真的很担心阿公就这样离开我。每天不停地在佛台前许愿,每天在想阿公怎么了,每天在怪自己当初没有更孝顺他,每天每天......可是阿公还是在2009的春天离开了我们~阿公,您可知道,现在想起你,我的泪又流了,每次回到家没看到你在五脚基坐着,我的心又冷了,揪心地痛,可是我得小心地藏着眼泪,不能让大人们看见,省得大家都哭了。阿公,我又想你了...

2009年的十二月。我们依然想着去年照顾阿公的时候,心情还是疼痛的:( 我在考着SPM! 想着未来的日子会是怎样的呢...

2010的最后一个月,我有点感伤,我想是舍不得吧,毕竟一切都来得太快,又走得太快了...

4 comments:

Unknown said...

ding dong~juz realise ur blog~hoho~
take k girl~dun let passed misery blocking u step forward~

Caryn said...

time really flies~ i can still remember when i just started my part time job early this year. after that we got our result. then we knew where are we going to further our study. everyday sleep and wake up, it's the next morning again! we didnt even realise time crept by. many things which now were just memory. it's like dreaming for one whole year. everything doesnt seem real to me. we really have to appreciate what we have now. then we'll not regret.

Jing Chan said...

hello, helen xue jie! surprisingly you found my blog! I am happy enjoying my bored holidays now, just sometime recall back sth sad made me emo abit..will be alright ^^
enjoy your holidays too :)

Jing Chan said...

Caryn,
YA, I was having the same experience as yours: woke up, went for job, back home, slept. I felt like dreaming this year too, everything seemed to be passing so fast and unreal! Luckily we're still contacting, if not maybe someday I will feel that you are some1 that I met in my sweet dream. LOL. Agree, appreciate every moments because time wouldnt rewind back for anybody, not even stop. Sad :(
Miss you girl......